09 listopada

Polubić siebie

Polubienie siebie to ważny krok w budowaniu zdrowego poczucia własnej wartości i pewności siebie. Niestety wiele osób miewa z tym problem. 

Polubić siebie

Wiem z własnego doświadczenia, że praca nad sobą jest jest niezmiernie trudna, ale warto spróbować wykonać ją dla siebie.

Zaznaczam, że nie jestem psychologiem, a wypunktowane poniżej treści są jedynie wynikiem moich poszukiwań. Starałam się je zdobyć czytając różne poradniki, jak również słuchając mądrzejszych od siebie w tym temacie. 

Wybrałam tutaj te najważniejsze dla mnie, by od czasu do czasu czytać je i wspierać siebie samą. Proponuję spróbować, czytając poniższe punkty, zastanowić się, na ile Tobie udaje się je realizować, jeśli oczywiście borykasz się z podobnymi trudnościami.

1. Przyjmij siebie ze wszystkimi swoimi wadami i zaletami. Nikt nie jest doskonały, więc nie oczekuj od siebie perfekcji.

2. Unikaj negatywnego myślenia i samokrytyki. Zamiast tego skup się na pozytywnych aspektach swojej osobowości i osiągnięciach.

3. Dbaj o swoje zdrowie fizyczne i psychiczne. Regularna aktywność fizyczna, zdrowa dieta i odpowiednia ilość snu mogą wpłynąć pozytywnie na twoje samopoczucie. 

4. Określ cele i pasje, które naprawdę cię interesują i dąż do ich realizacji. To pomoże ci poczuć się bardziej spełnionym i pewnym siebie. 

5. Pamiętaj, że porażki są częścią życia. Ważne jest, aby umieć się z nimi uporać i wyciągać z nich naukę.

6. Rozmawiaj z bliskimi lub specjalistami, jeśli masz trudności w akceptacji siebie. Czasem rozmowa z kimś może pomóc zrozumieć własne uczucia i myśli. 

7. Staraj się cieszyć z drobnych przyjemności i pozytywnych chwil. Życie jest zbyt krótkie, więc warto je doceniać. 

Polubienie siebie to proces, który może wymaga dużo czasu i wysiłku, ale jest to kluczowy krok w osiągnięciu szczęśliwego i pełnego życia.

By bardziej wspomóc siebie nadawano zaczęłam słuchać podcastów pani Natalii Maj, a że niosą one za sobą ciekawe treści, które mnie inspirują do pracy nad sobą, postanowiłam i Wam je polecić. Spróbujcie wsłuchać się w to co, w kolejnych odcinkach proponuje jego autorka, to naprawdę pomaga.

Link do podcastu na Spotify: https://open.spotify.com/show/2MAd4bBO0xvsbH0rBYUYda?si=jleM1MQHSYeMgoAj75zjYQ

1 komentarz:

  1. Brilliantly expressed! Your post is a standout, offering insightful perspectives. Thanks for sharing your wisdom.

    OdpowiedzUsuń

Zajrzyj na mój Instagram

Copyright © Majowe Pasje