29 stycznia

Książki do zaczytania


Agnieszka Janiszewska

Chciałam polecić do przeczytania dwutomową sagę pani Agnieszki Janiszewskiej "Szepty i tajemnice", która opisuje losy rodziny Matzerów, od czasów tuż przed pierwszą wojną światową, przez dwudziestolecie międzywojenne. Na koniec autorka pokrótce opowiada co stało się z bohaterami po drugiej wojnie światowej.
Akcja książki toczy się w majątku ziemiańskim, w Zaborowie, a także w Warszawie i Paryżu.

W lekturze tej odnajdziemy ludzkie dylematy, chwile radości, wzruszeń i dramatów, wszystko to co tyczy się ludzkiego życia. Autorka w dużej mierze skupia się na ludzkiej psychice co sprawia, że przedstawione w książce postacie są bardzo wiarygodne.
 
Agnieszka Janiszewska
 
Myślę, że każdy kto sięgnie po tę sagę znajdzie w niej coś dla siebie. Powieść bowiem zawiera wątki trzymające w napięciu, jak i prozę życia w ówczesnej Polsce i Francji. Oprócz zawiłych losów bohaterów w jej treść zostały wplecione fakty historyczne, a wszystko to opisane bardzo obrazowo i do tego pięknym językiem.

Zapewniam, że można się zaczytać w tych historiach, tym bardziej, że oba tomy są dość pokaźne, bo pierwszy z nich liczy 574 strony, drugi natomiast 604. Mimo to przyznaję, że trudno było mi się pożegnać z bohaterami tej powieści.

To już kolejna przeczytana przeze mnie książka tej autorki, tak bardzo odpowiada mi klimat powieści, które funduje pani Agnieszka Janiszewska.

I jeszcze drobna uwaga, to nie jest reklama czynnika firmy widniejącej na zdjęciu. Od jakiegoś już czasu czytam książki w postaci ebooków z uwagi na łatwiejszą ich dostępność i wybór interesujących mnie woluminów na jednej z platform internetowych, jak i cenę abonamentu, z którego korzystam wraz z mężem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zajrzyj na mój Instagram

Copyright © Majowe Pasje