05 lutego

Zielono mi, czyli ciasto "Leśny mech"

Chciałam Wam pokazać nietypowe ciasto z powodu jego zielonego koloru (być może już je widzieliście na niejednym blogu).
Wciąż odkładam jego upieczenie, bo jakoś w mojej rodzinie niezbyt przychylnie patrzono na ten pomysł.
Jak ciasto może być zielone, a do tego ze szpinakiem. Mimo wszystko zrobiłam to, upiekłam je, i co więcej smakuje też mojej rodzince, bo jest po prostu pyszne.















Gdyby ktoś miał ochotę upiec takie zielone ciasto podaje przepis.

Składniki:   
Ciasto:
3 jajka
250 g cukru (czubata szklanka)
1 szklanka oleju
1 szklanka mąki tortowej
1 szklanka mąki krupczatki
3 łyżeczki proszku do pieczenia
450 g mrożonego szpinaku (jedno opakowanie)

Masa:
2 małe opakowania śmietany 36% (400 ml)
3 łyżki cukru pudru
2 śmietan-fixy (ja użyłam Dr. Oetkera)
Do przybrania:
1 owoc granatu, latem - borówki, maliny

Przygotowanie:
Ciasto:
Ubijamy jajka z cukrem na puszystą masę, powoli dodajemy olej i oba rodzaje przesianej mąki wraz z proszkiem do pieczenia. Następnie dodajemy rozmrożony i odciśnięty z nadmiaru wody szpinak. Wszystko delikatnie mieszamy, tak aby składniki się połączyły. Przygotowujemy średniej wielkości tortownicę (ok.25 cm) i po wyłożeniu papierem do pieczenia wlewamy wymieszane ciasto. Pieczemy w temperaturze 180oC przez około 1 godzinę.

Masa:
Śmietanę ubijamy na sztywno, dodając pod koniec cukier puder i śmietan-fix. Odcinamy wierzch ciasta i rozdrabniamy na okruszki. Na dolną cześć ciasta wykładamy ubitą śmietanę, posypujemy pokruszonym ciastem, i aby okruszki dobrze się trzymały lekko dociskamy dłonią. Wierzch ciasta posypujemy owocami granatu. Ciasto przed podaniem warto jest schłodzić ponad godzinę w lodówce.

Polecam Wam to ciasto i życzę smacznego (wcale nie czuje się smaku szpinaku).


14 komentarzy:

  1. Apetyczne ciasto. Miałam okazję spróbować kiedyś takiego, palce lizać. Przepis zanotowałam i muszę sama kiedyś taki zrobić, bo nie dość, że pięknie wygląda to jeszcze jest bardzo smaczne. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dziękuję,a smakuje jeszcze bardziej. Pozdrawiam

      Usuń
  3. Witaj serdecznie , ciasto wygląda smakowicie i z pewnością spróbuje upiec te pyszności . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło Cię widzieć u mnie, życzę powodzenia przy pieczeniu. Pozdrawiam

      Usuń
  4. Witam! Pieknie wyglada to ciasto.I mam pytanie odnosnie szpinaku:czy ten szpinak to normalny lisciasty i jezeli tak to czy trzeba te liscie pokroic?Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupuję już posiekany szpinak. Dziękuję za odwiedziny i życzę udanego wypieku.

      Usuń
  5. My również uwielbiamy to ciasto , u nas w sezonie truskawkowym najbardziej nam smakuje właśnie z truskawkami zamiast granatów:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuje latem z truskawkami, a może i z poziomkami. :-))

      Usuń
  6. Raz próbowałam upiec...ale coś mi nie poszło ;) Za to drugim razem siostra wzięła się za wypiek i wyszło jej rewelacyjne! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam trochę obaw czy mi wyjdzie tak jak widziałam na innych blogach. Jakoś się udało za pierwszym razem, a to mobilizuje by je piec. Pozdrawiam :-))

      Usuń
  7. Uwielbiam to ciacho, najczęściej robi je moja mama, ale sama też w końcu zrobię :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. hmm ja nie lubie szpinaku ale w tej wersji wyglada bardzo apetycznie

    OdpowiedzUsuń

Zajrzyj na mój Instagram

Copyright © Majowe Pasje