01 lutego

Półka w kształcie gzymsu

Zamarzyła mi się półka, nad łóżko do sypialni, w kształcie gzymsu. Szukałam jej w różnych miejscach, nawet chciałam zamówić przez internet u stolarza. Jednak zamówienie nie wchodziło w grę, bo po pierwsze, nie byłby taka jak chciałam, po drugie, byłaby zbyt droga, a po trzecie, fajnie byłoby zrobić ją samemu.


Moim pomysłem zaraziłam męża i … pojechaliśmy do marketu budowlanego, poszukaliśmy regałów z deskami i listewkami. Po powrocie do domu powstał szkic z tego, co zobaczyliśmy w sklepie i jak to wykorzystać do zrobienia gzymsu. Pojechaliśmy jeszcze raz, poprzykładaliśmy różne ozdobne listewki do siebie i tak coraz bardziej nasz szkic się materializował.

Tak więc z jednej dłuższej deski, kilku frezowanych listewek, drewnowkrętów, szpachli i kleju do drewna oraz farby, mam moją wymarzoną półeczkę stylem pasującą do sypialni.
Robienie jej dało nam wiele radości, a patrzenie co dnia na efekt końcowy po prostu bezcenne.

A teraz zobaczcie poszczególne etapy jej powstawania.
 









Tutaj widać z jakich mniej lub bardziej frezowanych listewek powstał "gzyms" naszego pomysłu. Prawda, że to proste ...


Na koniec zrobiłam odlew gipsowy mojej ukochanej lilijki, który przykleiłam do półeczki ...
 et voilà.






2 komentarze:

  1. Piękna półka powstała i bardzo efektowna, podziwiam, przypomniały mi się czasy jak dawniej robiłam gzymsy z gipsu na ścianach :-) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomysł wyjątkowo prosty, a jak zdobi, wspaniała półka, poproszę M żeby cos podobnego zrobił- jeśli można odgapić pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń

Zajrzyj na mój Instagram

Copyright © Majowe Pasje